پنج شنبه 9 فروردین 1403 | Thursday 28 March 2024
image

نشست مشترك هيات مديره كانون وكلاي دادگستري استان بوشهر با مديريت منطقه آزاد بوشهر

نشست مشترك هيات مديره كانون وكلاي دادگستري استان بوشهر با مشاور عالي حقوقي منطقه آزاد بوشهر

 

يك شنبه نهم مردادماه ١٤٠١ در راستاي همكاري كانون وكلاي دادگستري استان بوشهر با منطقه آزاد بوشهر در دفتر منطقه، با حضور مشاور عالي حقوقي منطقه آزاد بوشهر و رياست و تني چند ازاعضاي هيات مديره كانون وكلا و وكلاي دادگستري تشكيل شد. 

در اين نشست دكتر غمخوار مشاور عالي حقوقي  منطقه آزاد بوشهر به تببين جايگاه مناطق آزاد در سياست اقتصادي كشور و آثار آن در پيشبرد اهداف اقتصادي منطقه و به تبع آن كشور پرداخت.

وي اضافه نمود 27 هزار هکتار از حریم شهر بوشهر به سمت دشتستان در منطقه آزاد خواهد بود كه بخشي از آن كه در محدوده منابع طبيعي است از طريق مديريت منابع طبيعي و راه و شهرسازي بزودي تحويل و تحول خواهد شد.

همچنين بيان داشت آنچه در رويكرد حقوقي اراضي محدوده منطقه آزاد از اهميت ويژه برخوردار بوده و  رعايت حقوق مالكين و پيشگيري از هرگونه رفتار خلاف قانون است.

بر همين اساس ضرورت تشكيل كارگروه حقوقي براي تبين راهبرد اين مهم كاملا روشن ودر اين راستاي از كانون وكلاي دادگستري استان كه از ظرفيت دانش در اين زمينه برخوردار است توقع و انتظار همكاري داريم.

سپس دكتر بهرام فرهمند صابر رياست كانون وكلاي دادگستري استان بوشهر ضمن ابراز خرسندي از ايجاد منطقه آزاد بوشهر كه به عبارتي يكي از آرزوهاي به حق مردم اين ديار بوده و تشكر از مديريت منطقه كه موجبات تشكيل جلسه فراهم نمودند بيان داشت استان بوشهر از ديرباز دروازه اقتصادي كشور بوده و متاسفانه  سال هاست كه موقعيت تجاري و بندري استان بوشهر مورد غفلت واقع شده است.

رئيس كانون وكلاي دادگستري بوشهر اظهار داشت قرار گرفتن بوشهر به عنوان يكي از مناطق آزاد فرصت مناسبي است تابا ايجاد اشتغال پايدار و جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي شاهد پيشرفت رو به رشد استان باشيم. استاني كه بيشترين مرز آبي با خليج فارس را دارد و اين موقعيت استثنايي در كنار تالاب هاي ارزشمندي چون رودحله و ديگر جاذبه هاي گردشگري استان مي تواند بستر مناسبي براي بهرمندي كشور از صنعت گردشگري باشد. صنعتي كه كشور را به درآمد پايدار سوق مي دهد.

بهرام فرهمند صابر همچنين افزود كانون وكلاي دادگستري باتوجه به برخورداري از ظرفيت علمي و كاربردي بيش از  هزار وكيل دادگستري آماده هرگونه همكاري لازم در موضوعات حقوقي اراضي و قراردادها وساير موضوعات مرتبط با منطقه آزاد را دارد .

ايشان همچنين اضافه كرد : آموزش قوانين مرتبط به مناطق آزاد يكي از ضرورت ها خواهد بود كه قطعا كانون در اين زمينه فعاليت هايي برنامه ريزي و اجرا خواهد كرد.

فرهمند صابر در خصوص حقوق مالكين خصوصي در اراضي محدوده منطقه آزاد بوشهر گفت:  «ششدانگ اراضي روستاهاي واقع در محدوده منطقه آزاد بوشهر مشمول قانون اصلاحات اراضي شده و مي بايست منطقه آزاد با تشكيل كارگروه حقوقي متخصص با مالكين وارد مذاكره و توافق شوند و جلب رضايت مالكين در محدوده منطقه آزاد را به عنوان يك اولويت بايد پذيرفت . »

وي افزود: پيشگيري از وقوع دعاوي كيفري و حقوقي مرتبط به منطقه آزاد با مطالعه چالش هاي ساير مناطق آزاد كشور كه قبلا اين مسير را طي كرده اند كمك موثري در شناخت چالش هاي پيش رو و پيشگيري از وقوع آن خواهد بود.

فرهمند صابر در پايان افزود : «محيط زيست سالم بنيادترين حق بشري و مهمترين سرمايه هر منطقه است كه مي بايست در چگونگي جذب سرمايه ها و اجراي قوانين منطقه آزاد در بوشهر مورد توجه باشد.

گفتني است نخستین بار در سال ۹۴ منطقه آزاد بوشهر در قالب لایحه تاسیس ۷ منطقه جدید در کشور از سوی دولت پیشنهاد شد، اما چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل شد و دو دوره مجلس را پشت سر گذاشت تا اینکه در نهایت با رفع اختلاف پیرامون آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد و در نهايت درجلسه ١٥ ارديبهشت ١٤٠١ این مجمع به طور رسمی ایجاد ۷ منطقه آزاد از جمله بوشهر تایید شد.

در اين نشست سید هادی حسینی مسئول فنی و زیر ساخت منطقه آزاد بوشهر و محمدحسن دارابي مدیر حقوقی منطقه آزاد بوشهر مهدي بنه گزي نائب رئيس كانون و الهام بهمياري بازرس كانون و تني چند از وكلاي دادگستري  حضور داشتند.

روابط عمومي كانون وكلاي دادگستري بوشهر

insert_chart_outlined بازدید: 271
نویسنده: admin

local_offerبرچسب ها

كانون وكلاي بوشهر منطقه آزاد بوشهر

insert_commentنظرات

mode_comment نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید